1. Logg inn på dine adminsider
4. Klikk på "Ny" og velg mail skjema

Du finner denne under interaktive elementer i menyen.
5. Skjemaoppsett

På skjemasiden setter du opp skjemaet. I verktøylinjen finner du knapper for skjemafelter, klikk på disse for å sette inn i skjemaet.
Du må oppgi navn på feltene når de opprettes.
6. Innstillinger for beskjed
Feltnavn med adresse for bekreftelse e-post - Her kan du sette inn navnet på evt. felt som skal inneholde e-postadressen til vedkommende som fyller det ut. Til denne adressen vil det da sendes en bekreftelsemelding ved innsending.
Beskjed å vise når skjema er innsendt - Denne meldingen vil vises i websiden etter at brukeren har fylt ut og sendt inn sitt skjema. Dersom skjemaet ikke validerer vil meldingen ikke vises, det vises da en feilmelding.
Send til denne e-post - Her kan du fylle ut en eller flere e-postadresser det skal sendes melding til når noen fyller ut skjemaet.
Standard avsender adresse - Her oppgir du en e-postadresse mailen skal sendes fra. Denne bør f.eks. være en mailadresse som du mottar mail fra. Her må du sørge for at mail fra denne e-postadressen ikke går i spamfilteret ditt.
Oppgi ønsket overskrift for melding - Her oppgir du tekst til Subject / emne feltet i e-posten som sendes.
Mailtekst - Her kan du oppgi en topptekst som kommer over skjemaverdiene i mailen.
Felt med avsenders e-post - Her kan du oppgi navnet på et felt der det er meningen at brukeren skal oppgi sin e-postadresse.
HTML formatert mail - Krysses av dersom mailen skal HTML formateres (anbefales, med mindre man benytter en e-postklient som ikke støtter dette)
8. Validering - påkrevde felter

Her kan du fylle ut navn på feltene som skal være påkrevd. Dersom disse feltene ikke er fylt ut ved innsending vil det vises en feilmelding.
Dersom du oppgir flere felter separer de med komma.