Utskriftsvennlig versjon

Opprette nytt diskusjonsforum

1. Logg inn i adminsidene


2. Åpne ønsket mappe, velg ny


2. Åpne ønsket mappe, velg ny
Åpne mappen du ønsker å legge forumet i. Klikk på ny og velg diskusjonsforum.

3. Fyll ut overskrift


3. Fyll ut overskrift
Og evt. andre ønskede felter for forhåndsvisning av forumet.

4. Alternativer


4. Alternativer

Forumtype - Normal gir en trestrukturert fremvisning av diskusjonsinnlegg. Tråd, gir en enkel sammenhengende rekkefølge av alle svar. Kategorisert gir et ekstra valg ved oppretting av diskusjoner for å velge hvilket forum man vil skrive i.
Innsendet elementer må godkjennes... - Dette gjør at nye elementer ikke vises på websiden før en redaktør har godkjent det først. Redaktøren kan få en beskjed på e-post når nye elementer sendes inn. (Se e-postnotifikasjon)

Webside
Beskjed å vise når skjema er innsendt - Er meldingen som vises til brukere som har opprettet en ny diskusjon.

E-post notifikasjon
Send til denne e-post
- E-postadresse som får tilsendrt varsling ved nye innlegg.
Standard avsender adresse - Adresse denne e-posten sendes fra.
HTML formatert mail - Valg for om varslingsmailen skal formateres med html.
Send fra avsenders e-post - Valg for om varslingsmailen skal sendes fra e-postadressen brukeren oppgir i sitt innlegg.
Bekrefelsemeldingsvalg - Valg for melding som sendes tilbake til brukeren etter brukeren oppretter nye diskusjoner i forumet.

Gruppevarsling
Send e-postvarsling - Om varsling skal sendes til de andre deltakerene i en diskusjon når nye innlegg kommer inn.
Overskrift gruppevarsling - Overskrift for gruppevarslings melding.
Melding for gruppevarsling - Beskjeden i hovedteksten i varslingsmeldingen.