1. Logg inn på dine adminsider
2. Åpne mailingliste administrasjonen
Klikk på "Mailinglister" i menystrukuren din. Her finner du en liste over alle mailinglister og smslister i din webløsning.
Velg ønsket mailingliste ved å klikke på denne i listen.
3. Velg ønsket mailingliste
Klikk på mailinglisten du ønsker å sende til i listen.
4. Klikk "Send ny melding"
Dersom du har definert en eller flere maler, kan du velge en i listen under dersom ønskelig.
I en mal kan du definere en standardtekst som kommer opp, legg f. eks. inn din logo, innledene tekst og/eller signatur.
5. Velg ønsket mal for mail
6. Skriv din melding
Når du klikker lagre legges meldingen i utkruven din. Du må manuelt klikke send etterpå før den sendes.
Lese nøye igjennom meldingen din, når du er ferdig klikker du på "Lagre".
7. Send usendt melding
Du kommer tilbake til hovedmenyen. Usendte meldinger ligger i utkurven, når det ligger et eller flere elementer i denne vil de vises et "Send usendt melding" valg i menyen.
Klikk på send usendt melding valget, du vil nå få opp en liste over usendte meldinger i utkurven din.
8. Velg melding i utkurv
Du får opp en liste over alle meldinger som ikke er sendt.
Når du klikker på meldingen sendes denne til alle abonnenter i listen.
9. Klikk OK for å sende
Eller "Avbryt" / "Cancel" for å avbryte.
10. Mail sendt
En bekreftelse på at meldingen din er sendt vises og antall mottakere.